სასწავლო პროექტი
1.
პროექტის
სახელწოდება
: როგორ იწყებოდა და ვითარდებოდა
გეომეტრია?
2.
პროექტის
მთავარი იდეა (თემა): ცნობარების, მითითებული ლიტერატურის , ინტერნეტის გამოყენებით
, შეაგროვეთ მასალა შემდეგი თემატიკით : გეომეტრიის ჩასახვის პერიოდი (ძველი ეგვიპტე)
, გეომეტრია ძველ საბერძნეთში (პლატონის ,
არისტოტელეს წყვილი) , ევკლიდეს „საწყისები“
, პარალელურობის აქსიომის ისტორია , ელემენტალური გეომეტრიის პირველი სახელმძღვანელოები , ჰილბერტის აქსიომატიკის , მოკლე მიმოხილვა , სხვადასხვა გეომეტრიების აღმოჩენა, აქსიომის შესახებ შეხედულების ანალიზი.
3.
პროექტის
აქტუალობა: მეტი ცოდნის მიღება ხდება გეომეტრიის შესახებ.
4.
პროექტის
მიზნები:
ინფორმაციის მოძიების , მათი ანალიზისა და დახარისხების ,პრეზენტაციის , ურთიერთთანამშრომლობისა
და კომუნიკაციის უნარ-ჩვევების განვითარება.
5.
მონაწილეთა
ასაკი :
15-16 წელი
6.
ვადები :
3 დღე
7.
მოსალოდნელი
შედეგები/ პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლეებს
შეუძლიათ ინტერნეტის, მითითებულული ლიტერატურის
გამოყენებით მასალების შეგროვება. გუნდთან ერთად მუშაობა და პრობლემის გადაჭრა.
8.
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები
ლიტერატურა:
1)
ლ.გოკიელი, მათემატიკის საფუძვლები, თბილისი
,1958
2)
თ.ვეფხვაძე.მათემატიკის რჩეული თავები,თბილისი ,1997
3)
ა.ფხაკაძე. გეომეტრიის საფუძვლები,თბილისი ,1961
4) ა.ხარაზიშვილი. მათემატიკის
ესკიზები, ნაწილი 1, თბილისი,2007
5)
გ.გოგიშვილი, თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი,მათემატიკა x კლასი
9.
პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
·
მოსწავლეები
ირჩევენ მათთვის საინტერესო თემას , ხდება ჯგუფის დაკომპლექტება და კონკრეტული დავალებების
გადანაწილება.
·
წარმართავენ
პრეზენტაციას კლასის წინაშე.
პროექტის
შეფასება:
შეფასების კრიტერიუმები
|
დაბალი
(5-6 ქულა)
|
საშუალო
(7-8 ქულა)
|
მაღალი
(9-10 ქულა)
|
ჩართულობა
|
ნაკლებათ იყო ჩართული პროექტის შესრულებაში
|
უჭირს ყველა აქტივობაში
ჩართვა
|
აქტიურად არის ჩართული , თანამშრომლობს ჯგუფის ყველა წევრთან
|
ინფორმაციის,
მოძიება ,დამუშავება, წარმოდგენა
|
დამოუკიდებლად არ შეუძლია ინფორმაციის მოძიება და დამუშავება
|
ეძებს ინფორმაციას,
მაგრამ უშვებს გარკვეულ შეცდომებს, მათ დახარისხებაში
|
კარგად ფლობს ინფორმაციის მოძიების, დამუშავების და წარმოდგენის უნარს
|
შესრულებული სამუშაოს პრეზენტაცია
|
დამოუკიდებლად უჭირს პრეზენტაციის გაკეთება
|
ახერხებს პრეზენტაციის გაკეთებას, მაგრამ აქვს ხარვეზები
|
სრულყოფილად აკეთებს პრეზენტაციას
|
10. საგნებთან / საგნობრივ
ჯგუფებთან / ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
მათემატიკა
მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს ეროვნული სასწავლო გეგმის 9 გამჭოლი
კომპედენციიდან ერთ-ერთი კერძოდ „ციფრული წიგნიერება“
11. პროექტის ხელმძღვანელი: მაია
ვარდიაშვილი
No comments:
Post a Comment